چگونه می توان با استفاده از SEO به مدیریت بهتر حساب های دیجیتال پرداخت؟

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2025 نردبان

آن‌ها چه چیزی می‌خواهند؟ نیازمندیشان چه چیزهایی است که رفع نشده است؟ دانستن این موارد در تهیه محتوا و تحقیق کلمات کلیدی کمک فراوانی می‌کند. اگر سایتی که در حال تحلیل آن هستید کوچک است، Matomo مزایای منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد. برای مثال، یک وبلاگ با کمتر از ۱۰,۰۰۰ بازدید ماهانه، تنها مقدار کمی از منابع سرور را مصرف می‌کند. علاوه بر این، هزینه‌های سرور نیز کمتر خواهد بود زیرا با برنامه Matomo، فضای ذخیره‌سازی نامحدود دریافت می‌کنید. یکی از راه‌های افزایش دارایی، طرح های سرمایه گذاری در بسترهای مختلف است اما این اقدام نیاز به ارزیابی بسترهای مختلف و انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری دارد. دونگی با ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری جمعی، بهترین بستر را برای سرمایه‌داران فراهم می‌کند.

تفاوت اصلی این است که بهینه سازی موتورهای جستجو به ظاهر شدن در SERP با پرداخت هزینه برای قرار دادن تبلیغات در آنها اشاره دارد، در حالی که SEO به هر کاری که برای نمایش در SERP انجام می دهید اشاره دارد. رایگان به طور خاص با پرداخت پول به موتورهای جستجو برای حضور در آنجا. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) اشکال مختلف بازاریابی دیجیتال هستند که به مهارت ها و رویکردهای متفاوتی نیاز دارند، اما یکی بدون دیگری کامل نمی شود. عوامل مختلفی در قیمت سئوی یک سایت موثر هستند، از جمله وضعیت سایت از نظر فنی و طراحی، میزان رقابت در حوزه مربوطه، کلمات کلیدی و … . برای ارزیابی قیمت و زمان لازم برای سئوی یک سایت، باید سایت توسط یک کارشناس سئو بررسی شود. کارشناسان سئو پس از ارزیابی وضعیت سایت و رقابت در حوزه مربوطه می‌توانند زمان و هزینه لازم برای سئوی سایت را تخمین بزنند.

الگوریتم جست‌وجوی گوگل یک سیستم پیچیده است که ترتیب نتایج جست‌وجو را تعیین می‌کند. آن‌ها برای بهبود کیفیت نتایج جست‌وجو و مبارزه با هرزنامه و سایر روش‌های سئو کلاه سیاه، دائماً به روز می‌شوند. رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاین مکان های عالی برای ارتباط با افراد دیگر و ایجاد روابط هستند. وقتی در این انجمن‌ها فعالیت می‌کنید، حتما محتوای خود را به اشتراک بگذارید و وب‌سایت خود را تبلیغ کنید. فعالیت در سوشال مدیا هم درصورت پیاده‌سازی صحیح، علاوه بر دریافت لینک‌های باکیفیت، به آگاهی برند و بهبود استراتژی مارکتینگ شما کمک می‌کند. ساخت لینک کلاه سیاه شاید تاحدی به بهبود رتبه سایت شما کمک کند، اما همیشه خطر جریمه شدن یا همان پنالتی سئو گوگل، به خاطر قوانین سئو شما را تهدید می‌کند.

به کمک این ابزار شما می‌توانید تعداد صفحات ایندکس شده، لینک‌های ورودی به سایت و عملکرد سایت برای کلیدواژه‌های مختلف را بررسی کنید. ترفندهای سئو کلاه سیاه در کوتاه مدت ممکن است باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود اما در بلند مدت منجر به جریمه سایت، کاهش رتبه ناگهانی و یا حتی حذف تمام صفحات سایت شما از نتایج گوگل خواهد شد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه به گوگل، لینک سایت خود را در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهید و به ازای هر بار کلیک مبلغ مشخصی به گوگل پرداخت کنید که به این روش تبلیغاتی گوگل ادز (Google Ads) می‌گویند. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌های خزنده (crawling bots) استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند. در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره یا اصطلاحا ایندِکس (Index) می‌کنند.

علاوه بر این، Moz Pro، GTMetrix و Yoast SEO نیز از ابزارهای پرکاربردی هستند و هر کدام امکانات منحصربه‌فردی برای تحلیل و بهینه‌سازی سایت ارائه می‌دهند. در این مقاله، به معرفی مهمترین و کاربردی ترین ابزارهای سئو و نقش آن‌ها در بهبود سئو خواهیم پرداخت. SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) یکی از ارکان اصلی هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. موتورهای جستجو، به‌ویژه گوگل، مهم‌ترین منابع ترافیک سایت‌ها هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد و به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کند، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو ضروری است.

این، یعنی بیشتر دیده می‌شوند و احتمال این که کاربر روی آن‌ها کلیک کند یا آن را بخواند، افزایش می‌یابد. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایت‌های معتبر و مرتبط در یک حوزه‌ی خاص بود. Hilltop به جای بررسی تمامی وب‌سایت‌ها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز می‌کند. برای مثال، اگر یک وب‌سایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینک‌ها در الگوریتم Hilltop به‌عنوان معیار اعتبار در نظر گرفته می‌شوند. سئو یک ابزار قدرتمند در دنیای دیجیتال است که می‌تواند به شما کمک کند تا نه تنها بازدید وب‌سایت خود را افزایش دهید، بلکه به درآمدهای کلان دست یابید. با درک درست از مفهوم سئو و اجرای استراتژی‌های مناسب، شما می‌توانید وب‌سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل به صدر برسانید و از این فرصت برای کسب درآمد استفاده کنید.

SEO همچنین، یک کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجه‌ای مشخص و در یک محدوده‌ی زمانی مشخص، اجرا شود. همه‌ی این کارها، هزینه‌بر هستند و همیشه و هر روز بخشی از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد. البته به سادگی هم نمی‌توان از این کار ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است. و در نهایت، نکته آخر این است که باید به روز بودن با تغییرات و روندهای بازار دیجیتال توجه کنید. از این روش برای کاهش هزینه های تبلیغاتی و افزایش بازدهی استفاده می شود.

موتورهای جستجو در طول شبانه‌روز برای جستجوی بسیاری از عبارت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند با پیدا کردن مرتبط‌ترین نتایج به نیاز کاربران، پاسخ‌گوی سوالات و مشکلات کاربران در فضای آنلاین باشند. در ادامه بررسی می‌کنیم همه این کارها چه اهمیتی دارند و چرا باید آن‌ها را انجام دهیم. بازاریابی موتورهای جستجو گاهی اوقات به عنوان یک اصطلاح جامع برای فعالیت های بازاریابی مرتبط با جستجو (از جمله SEO) استفاده می شود، اما اغلب به طور خاص به تبلیغات پولی در موتورهای جستجو. تبلیغات SEM می توانند در بخش «حمایت مالی» در بالا یا پایین یک SERP یا در یک فضای اضافی در کنار نتایج ظاهر شوند. به عبارت بهتر قصد کاربران برای جست‌وجوی عبارت کلیدی، عاملی مهم در ارزیابی سئو وب‌سایت‌ها به‌شمار می‌آید.

موقعیت سایت شما در صفحه نتایج گوگل تناسب مستقیم با کمیت و کیفیت لینک‌های ورودی به سایت شما دارد. بک لینک‌ از ابتدای پیدایش موتورهای جستجو به عنوان یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در نظر گرفته می‌شد و هنوز هم یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد. چرا محتوا مهم است؟ محتوا به شما این امکان را می‌دهد که خود را به‌عنوان یک مرجع و متخصص در صنعت خود معرفی کنید. همچنین، از آن‌جا که مردم بیشتر به دنبال اطلاعات و راه‌حل‌هایی برای مشکلات خود هستند، با ارائه محتوای مفید می‌توانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید و در نتیجه مشتریانی وفادار بسازید.

از آن‌جا که کیفیت محتوا یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی موتورهای جستجو است، سئوی محتوا را به‌عنوان یکی از انواع سئو به‌صورت جداگانه در نظر گرفتیم. تا این قسمت از مطلب تلاش کردیم به سوال سئو چگونه کار می کند پاسخ دهیم و با سیستم رتبه‌بندی موتورهای جستجو آشنا شویم. در این بخش با نگاه تخصصی‌تر به سئو، تلاش می‌کنیم با انواع مختلف آن آشنا شویم. اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه‌سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد. اگر از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید می‌توانید با مطالعه جدیترین اخبار و آموزش‌های سئو موجود در سایت‌های انگلیسی زبان در این زمینه مهارت کسب کنید. شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه همه جنبه‌های سئو صرف کنید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد شاغل غیرممکن به نظر برسد.

یک سایت بدون نداشتن سئو هرگز در نتایج موتورهای جستجو رشد نمی‌کند و محکوم به نابودی و شکست نیز خواهد بود. اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهید کسب و کار پررونقی از طریق سایت خود داشته باشید حتماً برای سئو سایت خود ارزش زیادی قائل شوید. برای افزایش رتبه در گوگل یک سایت باید از نظر فنی الزاماتی نظیر سرعت بارگذاری بالا و عدم وجود مشکلات سئو تکنیکال را داشته باشد. ساختار اطلاعاتی مناسب و نحوه دسته بندی صفحات از دیگر موارد مهم در سئو است. با داشتن این پیش نیازها می‌توان کلمات کلیدی مهم را از طریق فرایند تحقیق کلمات کلیدی استخراج کرد و به تولید محتوای موثر و سئو محور اقدام کرد.

اما مگر چند نفر روی لینک وبسایتی که در صفحه ششم موتورهای جستجو قرار دارد کلیک می‌کنند؟ روشن است که میزان بازدید از وبسایتی که در صفحه ششم و هفتم قرار دارد به هیچ وجه قابل مقایسه با وبسایت‌های صفحات اول و دوم نیست. این بهبود وضعیت سایت و ارتقای رتبه آن به صفحات نخست را سئو می‌نامند. ماتومو هم مثل گوگل آنالیتیکس، اطلاعات دقیقی درباره بازدیدکنندگان وب‌سایت ارائه می‌دهد. این ابزار تعاملات کاربران با وب‌سایت را ثبت و ارزیابی می‌کند و به لطف مجموعه‌ای از تحلیل‌ها و گزارش‌ها، پشتیبانی مهمی برای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در کسب‌وکار آنلاین ایجاد می‌کند. کافئین یکی دیگر از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکس‌گذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود.

مثلا اگر مشتری شما صاحب یک فروشگاه محصولات آشپزخانه باشد، نمی‌توانید از او توقع داشته باشد که فرق بین سئوی داخلی، سئوی خارجی یا سئوی تکنیکال را بداند و یا با اصطلاحاتی مثل بانس ریت، organic conversion و… آشنا باشد. یکی از سخت ترین و در عین حال رایج ترین چالش های مدیریت پروژه سئو، عدم درک مشتری از روند پروژه است. اینکه شما در چه مرحله‌ای از کار هستید، چه حجمی از کار را انجام داده‌اید و چه مراحل دیگری را در پیش دارید. یک نوآوری دیگر با عنوان GEO یا بهینه‌سازی موتور مولد (Generative Engine Optimization) نیز به بهینه‌سازی برای جستجوگرهای مبتنی بر هوش مصنوعی مثل SeachGPT مربوط می‌شود. با مطالعه داکیومنت‌های رسمی و آموزشی گوگل، میزان اشتباه رایج به حداقل می‌رسند.

لینک بیلدینگ فرایند به دست آوردن لینک از وب‌سایت های دیگر به وب‌سایت شما و همچنین لینک‌دهی داخلی در وب‌سایت است. این کار یک بخش اساسی سئو است، زیرا موتورهای جست‌وجو از پیوندها برای خزیدن و فهرست‌بندی وب‌سایت‌ها و تعیین ارتباط آن‌ها با عبارت‌های مورد جست‌وجو استفاده می‌کنند. موتورهای جستجو، رفتار کاربران و رقبای شما دائماً در حال تغییر هستند. سایت‌ها به مرور تغییر می‌کنند، خراب می‌شوند و محتوای آن‌ها قدیمی می‌شود. ایجاد محتوای ارزشمند، مرتبط و جذاب می تواند به طور موثر ترافیک ارگانیک را هدایت کند و رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشد. در حالی که تبلیغات پولی می تواند نتایج فوری ارائه دهد، سئو یک استراتژی پایدار و مقرون به صرفه برای رشد بلندمدت ارائه می دهد.

این مدل به شرکت ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تبلیغات در گوگل، به راحتی به مشتریان هدف خود دسترسی پیدا کنند. الگوریتم‌های گوگل به قواعد و قانون‌هایی گفته می‌شود که گوگل برای امتیازدهی به وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به‌ اشتباه به‌جای الگوریتم مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌روزرسانی‌های هسته‌ی گوگل است. به‌عنوان مثال تغییر در تعداد نتایج صفحه‌ی اول، یکی از آپدیت‌ های گوگل است. بهترین راهکار برای حل معضل عدم همکاری مشتری یا کارفرما در پیشبرد پروژه سئو برگزاری جلسات کاری منظم است.

تفاوت اصلی بین SEO و SEM این است که در سئو، رتبه محتوا به‌صورت ارگانیک کسب می‌شود. اما در بازاریابی موتور جستجو، تاکتیک‌های پولی نیز جزو گزینه‌های روی میز هستند. یک راهکار دیگر در آن، PPC است که در بخش بعد درباره‌اش حرف زده‌ایم. ساخت محتوای مطابق با سرچ اینتنت (Search Intent) یا هدف جستجوی مخاطب به درک نیاز کاربران وابسته است. اهمیت بهینه‌سازی هنگام فعالیت در حوزه‌های پررقابت به وضوح دیده می‌شود. بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) یا به‌اختصار سئو (SEO)، فرایند بهبود رتبه و میزان بازدید سایت در نتایج موتور جستجو را می‌گویند.

می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای کمک به شما در این امر استفاده کنید. در پایان مقاله، با برخی از این ابزارها آشنا می‌شوید، اما بهترین ابزار، خود گوگل است. سپس پیشنهادهای گوگل و کلمه‌های کلیدی رقبا را برای شروع کار انتخاب کنید. الگوریتم نوآورانه PageRank سئو گوگل، نحوه رتبه‌بندی صفحات وب توسط موتورهای جست‌وجو را متحول کرد. PageRank به جای تکیه صرف بر تطابق کلمات کلیدی، تعداد و کیفیت پیوندهایی را که به یک صفحه اشاره می‌کنند، در نظر گرفت که نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تری ارائه می‌داد.

باید بدانیم که در انتهای مسیر بهینه‌سازی سایت به کجا می‌خواهیم برسیم و در این مسیر چه فعالیت‌هایی را باید انجام دهیم. جدا از این، در هر بخش از مسیر باید بدانیم در کجای مسیر قرار داریم و چه زمانی به اهداف تعیین شده خواهیم رسید. اما متخصص سئو باید بداند که رقبا چه استراتژی دارند و در کجا خوب عمل کرده‌اند و در کدام بخش‌ها ضعیف هستند. به زبان ساده می‌توان گفت استراتژی سئو درباره‌ی برنامه‌ریزی به منظور ارائه بیشترین ارزش به جستجوکنندگان است. تقصیر آژانس‌های سئو است که مشتریان را از طریق تاکتیک‌های کلاه سیاه، کار ضعیف، وعده‌دهی بیش از حد و کم‌فروشی سوزانده‌اند. احمد اقتداری که با نام احمدخان اقتداری نیز شناخته می‌شود ایران‌شناس، پژوهشگر خلیج فارس و جغرافیای تاریخی و فرهنگی مناطق جنوبی ایران و استاد دانشگاه ایرانی بود.

یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. همچنین، ابزارهای تحلیلی مانند SEMrush و Moz به کسب و کارها کمک می کنند تا عملکرد رقبا و کلمات کلیدی مورد استفاده در صفحات وبسایت خود را بررسی کنند. امروزه بیشتر مردم قبل از اینکه محصولاتی را بخرند یا از خدماتی استفاده کنند، در موتور جستجویی مانند گوگل یا سایر سایت‌های جستجو در مورد آن به‌خوبی تحقیق می‌کنند. به همین دلیل، برای اینکه کسب‌وکارها بتوانند مشتری‌های بیشتری پیدا کنند، باید در فهرست نتایج جستجو دیده شوند.

رفتار مصرف کنندگان آنلاین از نگاه دیجیتال مارکتینگ را می توان به روش ها و ابزارهای مختلف بررسی نمود. ارتباط بین مدل های دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب و کار بسیار واضح است. با استفاده از این ابزارها می توانید عملکرد مدل های دیجیتال مارکتینگ خود را ارزیابی کرده و بهبود آن را انجام دهید. بررسی بازار و مشتریان هدف، به شما کمک می کند تا مدل مناسبی را برای استفاده انتخاب کنید. به طور کلی، استفاده از ابزارهای تحلیلی در مدل های دیجیتال مارکتینگ امری ضروری است. یکی از ابزارهای تحلیلی مهم در دیجیتال مارکتینگ، Google Analytics است.

یکی دیگر از مدل های مهم دیجیتال مارکتینگ، مدل بازاریابی محتوا است. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب مدل مناسب برای کسب و کار شما است. یکی از روندهای جدید در دنیای مدل های دیجیتال مارکتینگ، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است. درحالی که گوگل ادز (Google Ads) یک شبکه بسیار بزرگ‌تر از بینگ (Bing) است، اما قیمت تبلیغات در بینگ پایین‌تر است؛ این یعنی ممکن است بتوانید با پول کم‌تر، جایگاه بهتری داشته باشید. پس اگر بخواهید برای یک کلمه خاص تبلیغ بدهید، ممکن است در بینگ با هزینه کم‌تر، بیشتر دیده شوید. مطابق برخی از گزارش‌ها، نرخ کلیک در بینگ بیشتر است؛ این یعنی افراد در بینگ بیشتر روی تبلیغ‌ها کلیک می‌کنند.

هدف این الگوریتم، مقابله با یکی از بزرگترین نقاط ضعف گوگل یعنی لینک‌سازی‌های فریبکارانه بود. پنگوئن وبسایت‌های دارای الگوی اسپم در لینک بیلدینگ را جریمه می‌کند. در مرحله تحقیق باید ترندهای روز و اولویت‌های موتور جستجو نیز شناسایی شوند. متخصص سئو باید داده‌های مختص به دامنه فعالیت کسب‌وکار یا نیچ را نیز گردآوری کند. سئو خارجی نیز اقداماتی هستند که در خارج از سایت‌تان برای کسب اعتبار و رتبه در گوگل انجام می‌دهید.

اینکه آیا نرخ کلیک (CTR) به صفحات وب‌سایت شما از SERPها بر رتبه‌های ارگانیک گوگل تأثیر می‌گذارد یا نه، موضوعی بحث‌برانگیز است. جستجو کردن، یا به عبارت دیگر رابط کاربری جستجو (چه تایپی، صوتی یا تصویری)، به بخشی از طبیعت عادی کاربران اینترنت در سراسر جهان تبدیل شده است. جستجو اولین راه برای دسترسی به اطلاعات در دنیای وسیع وب است.رهر زمان که مردم بخواهند جایی بروند، کاری انجام دهند، اطلاعات پیدا کنند یا محصولی را بخرند، معمولاً سفرشان با یک جستجو شروع می‌شود. سئوی خارج از صفحه مربوط به اقداماتی است که خارج از وب سایت شما انجام می شود که بر رتبه آن تأثیر می گذارد. این در درجه اول شامل ایجاد پیوند، مشارکت در رسانه های اجتماعی و مشارکت تأثیرگذار است. در همین حین تلاش کنید با نکات تولید محتوا و عملکرد انواع محتوا در صفحه نتایج آشنایی پیدا کنید.

این نوع شامل تولید محتوای با کیفیت بالا، بهینه‌سازی وب‌سایت برای تجربه کاربر و ایجاد بک‌لینک‌های ارگانیک است. در مقابل، سئو کلاه سیاه شامل تاکتیک‌های غیراخلاقی مانند پر کردن محتوا کلمات کلیدی، پنهان‌سازی کلمه‌ها و ارسال هرزنامه‌ است که می‌تواند منجر به جریمه موتورهای جست‌وجو شود. بدون محتوای باکیفیت و بهینه‌سازی صحیح برای موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها قادر به جذب مخاطبان و حفظ آن‌ها نخواهند بود. تولید محتوای جذاب و هدفمند، باعث افزایش تعامل کاربران و بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجو می‌شود. در عین حال، سئو تکنیکال و بهینه‌سازی محتوا به کسب رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو کمک می‌کند و بازدیدهای هدفمندتری را به سمت سایت هدایت می‌کند. این دو حوزه در کنار هم، پایه‌ای قوی برای موفقیت در بازاریابی آنلاین و رشد کسب‌وکارها فراهم می‌کنند.

سئوی فنی به عناصر پشتیبان یک وب سایت مربوط می شود که روی دید آن در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. چارچوب EAT در سئو مخفف سه کلمه «تخصص» (Expertise)، «اعتبار» (Authoritativeness) و «قابل‌اعتماد بودن» (Trustworthiness) است که به‌ترتیب میزان دانش و تخصص، خوشنامی وب‌سایت و دقت آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. سئو با پررنگ کردن حضور کسب و کار در فضای آنلاین، باعث می‌شود مردم بیشتر به برند اعتماد کنند و همین موضوع ما را به برند معتبرتری در نظر کاربران تبدیل می‌کند. محتوا علاوه بر تولید و انتشار نیازمند روش‌هایی است که از طریق آن به کاربران بیشتری معرفی شود. اینجاست که علاوه بر سئو، دیگر کانال‌های بازاریابی مثل بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ می‌توانند در بهبود عملکرد محتوا موثر واقع شوند. انجام سئو فرایندی در جریان است و اطلاعات مربوط به آن به‌طور دائم به‌روزرسانی می‌شود.

آن‌ها باید بتوانند مشکلاتی را که بر رتبه وب‌سایت تأثیر می‌گذارد شناسایی و برطرف کنند و باید بتوانند نتایج تلاش‌های خود را ردیابی و اندازه‌گیری کنند. سرعت بارگذاری پایین می‌تواند بازدیدکنندگان را از ماندن در وب‌سایت شما باز دارد. با بهینه‌سازی کدها و تصاویر، مطمئن شوید که وب‌سایت شما به سرعت بارگذاری می‌شود. هنگامی‌که کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کردید، باید محتوای مرتبط با آن کلمات کلیدی تولید و منتشر کنید. به طور طبیعی، گنجاندن کلمات کلیدی در محتوای شما برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطب ضروری است، البته باید از استفاده بیش از حد از کلمه‌هت خودداری کنید چون می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد. دنیای سئو دائماً در حال تغییر است و الگوریتم‌های موتورهای جستجو به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شوند.

راهکارهای سئو به قرارگیری وب‌سایت در جایگاه بالاتر و نمایش آن به کاربران بیشتر کمک زیادی می‌کند. در این مطلب از «مجله فرادرس» یاد می‌گیریم سئو چگونه کار می کند و چه اهمیت و مزایایی دارد. منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبه‌های فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمام‌تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا راحت‌تر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. دلیل نام‌گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست.

دوم، تا جایی که می‌توانید تجربه کسب کنید، چه از طریق کارآموزی و چه ازطریق پروژه‌های کوچک. در نهایت، با سایر متخصصان سئو ارتباط برقرار کنید و درباره ترندهای این حوزه به روز باشید. همچنین گواهینامه‌های متعددی در سرویس‌هایی مثل لینکداین، یودمی ‌و کورسرا موجود است که می‌تواند به شما کمک کند مهارت‌های خود را به کارفرمایان بالقوه نشان دهید. وبلاگ‌نویسی مهمان یک راه عالی برای دریافت بک لینک از سایر وب‌سایت‌ها است. وقتی نویسنده مهمان یک وبلاگ می‌شوید، حتماً محتوای باکیفیت بنویسید که مربوط به وبلاگ مربوطه باشد.

از کلماتی که در نوشتن محتوای وبسایتتان استفاده می‌کنید گرفته تا چگونگی برخورد سایت‌های دیگر با وبسایت شما، در سئو و بهینه‌سازی سایت شما تعیین‌کننده هستند. ابزارهای سئو مانند Google Search Console کاملا رایگان است و به شما کمک می‌کند تا ترافیک سایت را بررسی کرده و به بهینه‌سازی آن بپردازید. اگر سایتی که برای آن استراتژی سئو را آماده می‌کنید دارای مشکلات فنی باشد، کسب رتبه ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. عملکرد فنی سایت بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است و شاید بتوان گفت یکی از ملاک‌های اساسی در روند بهینه‌سازی سایت است. پیش از شروع برای تولید محتوای جدید باید محتوای موجود در سایت را بررسی و بهینه کرد.

زمانی که کاربری در گوگل عبارتی را جستجو ‌کند، در واقع در حال استفاده از یک سری کلمه است. شما باید بدانید که کاربران برای پیدا کردن محصول یا خدماتی مثل شما، چه کلماتی را جستجو می‌کنند. بازاریابی جستجوی پولی به این معنی است که برای بالابودن تبلیغ خود در صفحه فهرست نتایج جستجو و بیشتر دیده‌شدن آن، پول پرداخت کنید. این راهکارها تا حد زیادی به شما در حل چالش‌های اصلی مدیریت مشتری کمک می‌کند. در چالش‌های دیگر هم باید راه حل‌هایی با نسخه شخصی خودتان پیدا کنید. یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از تاخیر مشتری یا سایر اعضای گروه سئو در انجام وظایف یا کارها، استفاده از ابزارهای دیجیتالی مدیریت پروژه مثل پلتفرم‌ها یا نرم‌افزارهای آنلاین است.

برای دسترسی به آموزش سئو میتوانید از بخش دوره آموزشی سئو در سایت کلاسیتو هم استفاده کنید. در ادامه نگاه مختصری خواهیم داشت به این کلید موفقیت در جذب ترافیک ارگانیک. الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژه‌ای روی بهبود تجربه‌ی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. اگر در زمینه سئو تخصص دارید، می‌توانید خدمات سئو را به کسب‌وکارها ارائه دهید. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال بهبود رتبه سایت خود در نتایج جستجو هستند و حاضرند برای دستیابی به این هدف هزینه کنند.

برای استفاده از Google Search Console، کافی است سایت خود را در این ابزار ثبت کرده و فایل HTML تایید مالکیت را در سایت خود قرار دهید. سپس می‌توانید عملکرد سایت، ایندکسینگ، لینک‌ها و مشکلات سئو را بررسی کنید. در کنار این موارد که اکثرا مرتبط به SEO هستند، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تولید سرنخ فروش و میزان فروش نیز به تعیین استراتژی کمک می‌کند. اگر با استفاده از SEO نتوانید تاثیری در فروش شرکت بگذارید، مدیران ارشد شرکت توجیهی برای هزینهٔ سئو نخواهند داشت. مشتریان به آژانس‌های سئو می‌آیند و سئوکارها را استخدام می‌کنند، زیرا می‌خواهند کسب‌وکار خود را رشد دهند و از چرخ همستری که به گوگل برای ترافیک پرداخت می‌کنند، رها شوند.

به عنوان مثال، یک فروشگاه دونات مستقل در سان‌فرانسیسکو ممکن است در رتبه‌های صفحه اول گوگل برای دونات‌های سوردو قرار بگیرد. این فروشگاه ممکن است به دلیل یک کمپین بازاریابی جالب یا غیرمعمول به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی محبوب شود و به خبرهای اصلی برسد. سئوی خارجی یا سئو آف پیج عصای دست «ترویج برند» (Brand Promotion) است. این نوع از سئو برخلاف دیگر انواع سئو که با معماری داخلی وب‌سایت و محتوای آن سروکار دارند، با ارائه راهکارهایی تلاش می‌کند وب‌سایت را در سراسر وب ارتقا دهد. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.

به‌عنوان مثال برخی از این الگوریتم‌ها وب‌سایت‌های خاطی را جریمه می‌کنند و برخی دیگر کیفیت محتوا و سیستم لینک‌دهی داخلی و خارجی وب‌سایت را بررسی کرده و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. اگر موتور جستجو متوجه بازخورد منفی کاربران از تعامل با سایت روی گوشی شود، افت رتبه‌ها از راه می‌رسند. گوگل ابزارها و معیارهای مختلفی برای سئو موبایل در اختیار متخصصان می‌گذارد؛ نباید از آنها غافل شد. کلاه سفید یعنی برای بهینه‌سازی سایت از روش‌هایی استفاده کنید که کاملا مطابق با استانداردهای گوگل هستند. رسیدن به نتیجه به کمک سئو کلاه سفید زمان‌بر است؛ اما هنگامی که به نتیجه برسید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که جایگاه‌تان تضمین‌شده خواهد بود.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/