تکنیک های سئو برای جذب مشتری بیشتر
با این تکنیکهای ساده سئو، ترافیک وبسایت خود را چند برابر کنید!
چنین تکنیکی به شما در جذب مشتری و افزایش فروش، با بودجهای کمتر یاری خواهد کرد. با ارسال نظرسنجیهای پس از خرید دربارۀ محصولات گوناگون، به افراد نشان دهید که نظراتشان برای برند شما اهمیت دارد. در هنگام نیاز نیز با بهرهگیری از امکانات برگزاری قرعهکشی و مسابقۀ پیامکی، تکنیکهای افزایش فروش و جذب مشتری با اس ام اس مارکتینگ را بهکار ببندید. شناخت الگوهای رفتاری مشتریان باعث میشود محصولات مورد علاقۀ مخاطبان هدفتان را پررنگتر از بقیه ببینید. همچنین، این استراتژی در تکنیکهای افزایش فروش و جذب مشتری، از طریق ایجاد امکانی برای الگویابی و طراحی برنامههای بازاریابی براساس الگوهای نهان مخاطبانتان نقش مهمی را ایفا میکند.
به این ترتیب مخاطب حاضر به دنبال کردن مطلب می شود و تا انتهای مطلب شما را مطالعه می کند. استفاده از لیست ها به صورت غیر مستقیم در افزایش رتبه صفحه تاثیر می گذارد. البته در صورتی که قصد دارید محتوای سایت خود را در قالب PDF به کاربران ارائه دهید، لازم است همه چیزهایی که محتوایتان نیاز دارد را به آن اضافه کنید. از دیگر راه های افزایش seo، بهینه کردن برچسب ها و عناوین دسته بندی ها است. برخی سایت های فروشگاهی و مجله ای مرتکب این اشتباه میشوند و از یک نام مشترک برای دسته بندی و برچسب ها استفاده می کنند. حتی بعضی مدیران وبسایت ها با ذهنیت کاربرد هشتگ اینستاگرام، تعداد زیادی برچسب در انتهای مطالب خود قرار می دهند.
بنابراین بزرگترین تکنیک سئو که باید همیشه در ذهن داشته باشید بهینهسازی برای مخاطبان انسانی است. بنابراین تمام وقت و انرژی خود را بر روی تولید محتوای با کیفیت بالا بگذارید که به نیازهای پرسنای هدف شما پاسخ میدهد و آنها را آگاه میکند. موتورهای جستجوگر گوگل به طور مداوم الگوریتمهای خود را تغییر میدهند و بر عملکرد و رتبه سایت شما تاثیر میگذارند. سئو کردن در واقع اقداماتی برای رشد دادن سایت و بهینه سازی آن است که سایت را با موتورها جستجوگر گوگل هماهنگ میکند و رتبه آن را ارتقا میدهد. گوگل دیسکاور (Google Discover) سرویسی است که محتوای مرتبط با علایق کاربران را بر اساس رفتار و فعالیتشان در سطح وب نشان میدهد.
درواقع انتخاب نام دامنه مرتبط با کسب و کارتان باعث بالا بردن رتبه سایت در سرچ گوگل می شود. تمامی کسب و کارهای تحت وب برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود تلاش می کنند تا سایت خود را در رتبه اول گوگل قرار دهند. یکی از عوامل تاثیر گذار در بالا بردن رنکینگ سایت، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در نام دامنه سایت است. افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست! بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسبوکارتان، ترکیبی از روشهای افزایش نرخ کلیک که نیازهایتان را برآورده میسازند، در بازاریابی پیادهسازی کنید. این شامل تبلیغات در شبکههای اجتماعی، تبلیغات گوگل، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و سایر روشهای تبلیغاتی است.
به همین علت، بر خلاف سالهای گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب میدانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده میشود و به کار میرود. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. با پیروی از این روشها و تطبیق آنها با نیازهای خاص برند خود، میتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید و در بازار رقابتی امروز پیشرفت کنید. اگر کسبوکار شما فروش لوازم خانگی است و خدمات پس از فروش عالی ارائه میدهید، این خدمات باید بهعنوان یک نقطه قوت برجسته شوند. ارتباط شفاف و بدون پیچیدگی با مشتریان میتواند به آنها کمک کند تا بهراحتی تصمیمگیری کنند و به مشتریان دائمی تبدیل شوند.
از آنجایی که سیستم نمایش محتوا در دیسکاور بر اساس پیشنهاد خود گوگل است، پس میتوان نتیجه گرفت که مخاطبان این محتوا خیلی بیشتر از افرادی هستند که درباره خرید محصولات یا دریافت خدمات در گوگل جستوجو میکنند. برای آنکه محتواهایتان به دیسکاور راه پیدا کنند، باید متغیرهای شاخص «علاقهمندی یا intrested» از نظر گوگل را که شامل entity، برند و Topic میشوند، بهتر بشناسید تا بتوانید در محتواهایتان آنها را در نظر بگیرید. اگر ویژگی «Average position» را هم در نمودار فعال کرده باشید، میتوانید کلمات کلیدی را بر اساس موقعیت مرتب کنید. در تصویر زیر، لیستی از کلمات کلیدی را که در صفحه دوم نتایج رتبه گرفتهاند میبینند. هنگامی که کلمات کلیدی مرتبط با مقاله را پیدا کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آنها در متن خود استفاده کنید.
همچنین با تولید محتوای کاربری و رفع نیاز کاربر، میزان پرش کاربر از سایت را کاهش دهید (نرخ پرش چیست؟). قرار دادن دکمه های فراخوان به عمل به شما کمک می کند تا کاربر را به انجام دادن یک عمل تشویق کنید. از دیگر روش های سئو سایت می توان به زیاده روی نکردن در سئو اشاره کرد. درست است که پیاده سازی تکنیک های سئو باعث افزایش رتبه سایت شما می شود، اما توجه داشته باشید که بیش از حد سئو کردن سایت هم نتیجه عکس به دنبال دارد. همگی به اندازه کافی و طبیعی انجام شوند تا باعث آسیب به سایت تان نشود.
سئو یا بهینهسازی موتور جستجو، فرآیندی است که باعث میشود وبسایت شما بهتر و بیشتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل دیده شود. وقتی کسی چیزی را در اینترنت جستجو میکند، موتورهای جستجو مانند؛ گوگل، سایتهایی را نشان میدهند که بیشترین ارتباط را با آنچه جستجو شده دارند. سئو شامل تغییرات و بهبودهایی روی وبسایت شماست تا از این طریق وبسایت شما توسط موتورهای جستجو به عنوان یکی از بهترین گزینهها شناخته شود. سئو (SEO) به مجموعهای از تکنیکها گفته میشود که به منظور بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میشود. هدف اصلی سئو این است که سایتها در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو، جایگاه بهتری پیدا کنند و ترافیک بیشتری جذب کنند. سئو (بهینهسازی موتورهای جستوجو) باعث میشود وبسایت شما در نتایج برتر موتورهای جستوجو قرار گیرد.
این کلمات معمولاً رقابت کمتری دارن و برای سایتهای کوچک یا تازهکار یه فرصت خوب برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک ارگانیک هستن. به نظر شما مصاحبه فقط مخصوص افراد بزرگ است؟ اگر متوجه شوید که چه تعداد از افراد مشتاق مصاحبه با شما و پاسخ دادن به سوالات شما هستند، متعجب خواهید شد. درخواست مصاحبه را برای افراد برجسته حوزه خود ارسال کنید و این مصاحبهها را در وبلاگ خود منتشر کنید. با شناخته شدن نام شما نه تنها اعتبار و میزان بازدید شما افزایش مییابد، بلکه ممکن است شخصی که با او مصاحبه کردهاید متن مصاحبه را نیز در سایت خود منتشر کند که منجر به افزایش نرخ بازدید میشود. بخشی که به خوانایی مطالب اشاره دارد، به معنای آنچه در پلاگین Yoast SEO به عنوان معیار ایجاد شده نیست! زیرا این افزونه (در قسمت خوانایی) به زبان فارسی دارای یک سری مشکلات و باگها است که نمیتوان به آن اعتماد کرد و خطاهای غیرمنطقی نشان میدهد.
یه نکته جالب اینه که همیشه دنبال کلمات کلیدی که رقبات استفاده میکنن نباشی؛ گاهی پیدا کردن خلأهایی که اونا بهش توجه نکردن، میتونه برگ برندهات باشه! پس حتماً کلمات کلیدیای که رقبات کمتر بهشون توجه کردن رو هم توی برنامت بذار. فایل robots.txt به موتورهای جستجو میگه که کدوم صفحات و فایلهای سایتت رو بخزن (crawl کنن) و کدوما رو نباید. بهعبارت ساده، این فایل راهنمایی میکنه که موتورهای جستجو کجاها رو باید بگردن و از کجاها باید رد بشن. همچنین خوبه که آدرس نقشه سایتتو به فایل robots.txt اضافه کنی تا موتورهای جستجو راحتتر پیداش کنن. Google Analytics 4 (GA4) یه ابزار رایگان و خیلی باحال برای تحلیل ترافیک سایتت و رفتار کاربرانه.
در نظر داشته باشید که شما باید محتوای باکیفیت و اصلی را بدون لینکهای اسپم ارسال کنید، چرا که گوگل پستهای مهمان با کیفیت پایین را مجازات میکند. دسترسی راحت به صفحات وب سایت، کاهش زمان انتظار، شخصی سازی و کیفیت محتوا اجزای جدایی ناپذیر تجربه کاربری مطلوب جستجوگران هستند. اگر شما از جدیدترین تکنیکهای سئو برای رشد وب سایت خود استفاده نمایید، میتوانید ترافیک را در سایت بیشتر کرده و اعتماد بازدید کنندگان را نیز جلب کنید. علاوه بر آن اعتبار وب سایت شما افزایش مییابد و این مسیر موفقیت کسب و کار شما را هموارتر میکند. از این رو صاحبان وب سایت میبایست انواع روشهای جدید سئو کردن وب سایت را بشناسند و با استفاده از این روشها سایت خود را به صفحات اول گوگل هدایت کنند.
با استفاده از تکنیکهای افزایش CTR، میتوانید در کوتاهترین زمان، شاهد رشد کسبوکارتان باشید. اما سئو کلاه سیاه، میکوشد با شناسایی نقطه ضعفها و محدودیتهای الگوریتمهای سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت. اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم. در نهایت، استفاده از ترکیب این دو استراتژی میتواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. از سئو برای به دست آوردن نتایج بلندمدت و از تبلیغات پولی برای جلب ترافیک فوری استفاده کنید.
متا دیسکریپشن توضیح کوتاهی از محتوای هر صفحه هست که زیر عنوان صفحه توی نتایج جستجو نمایش داده میشه. اگه متا دیسکریپشن تکراری، از دست رفته یا خیلی کوتاه باشه، گوگل ممکنه صفحت رو کمتر در نتایج نشون بده. ریدایرکتهای زنجیرهای و حلقههای ریدایرکت یه مشکل بزرگ توی سئو هستن. زنجیره ریدایرکت وقتی اتفاق میافته که یه صفحه به صفحه دیگه ریدایرکت بشه و اونم به یه صفحه دیگه و این داستان ادامه پیدا کنه. اینجور مشکلات باعث میشن موتورهای جستجو و حتی کاربرا نتونن به درستی به محتوای نهایی برسن.
به عنوان مثال، اگر بدانید که مشتریان ایدهآل شما در کجا بیشترین فعالیت را دارند، میتوانید پیشنهادات خود را از طریق آن کانالها ارائه دهید. در درسنامه راهکارهای جذب و افزایش مشتری، مهمترین و کاربردیترین روشهای جذب مشتری برای فروش بیشتر در مشاغل مختلف را ارائه میکنیم. هر مقاله از این درسنامه، به یک کسبوکار مشخص اختصاص دارد و راهکارهای تخصصی و مناسب همان صنعت را ارائه میکند. امروزه یکی از بهترین راه های جذب مشتری برای فروش بیشتر، بازاریابی محتواست. برندها در سرتاسر جهان محتوای با کیفیت تولید می کنند که نیازها و نگرانی های مشتریان خود را برطرف می کند.
بدون شک ردیت یک معدن طلا برای تحقیقات کلمات کلیدی، به خصوص زمانی که نوبت به یافتن کلمات کلیدی بلند یا لانگ تِیل میرسد، است. در واقع صفحه شما به وسیله کلمات کلیدی می تواند رتبه بهتری بدست آورد. توصیه می شود از کلمات کلیدی و با مفهوم به عنوان انکر تکست استفاده کنید. در زمان لینک دهی به صفحات مختلف سایت به این نکته توجه کنید که به هر صفحه با انکر تکست مخصوص به خودش لینک دهید. همچنین یک انکر تکست را برای چندین صفحه مختلف در نظر نگیرید؛ چرا که گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام انکر تکست برای کدام صفحه از سایت است.
با بهینه سازی ساختار، محتوا و طراحی وب سایت خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که کاربران سایت شما را به راحتی می یابند و آنچه را که به دنبالش هستند بلافاصله می بینند و از آن استفاده میکنند. بهینهسازی سئو لوکال (Local SEO) به تکنیکهایی گفته میشود که برای بهبود رتبه سایت در جستجوی محلی استفاده میشود. با استفاده از این تکنیکها، به راحتی میتوانید سایت خود را در محله خود بهتر دیده شود. چون کاربران به دنبال مطالب جدید و بهروز هستند و گوگل هم اولویت را به نیازهای آنها میدهد سایتهایی که مقالات و محتوای خود را به طور مداوم آپدیت میکنند رتبه و جایگاه بهتری در نتایج جستجو خواهند داشت. لینکهای شکسته تجربه کاربری بدی ایجاد میکنن و میتونن به سئوی سایتت آسیب بزنن.
از طریق گوگل، لینکدین یا سایر شبکه های مجازی می توانید این کار را انجام دهید. شخصیسازی تبلیغات به معنی ارسال محتوای مارکتینگ مخصوص هر فرد، برای وی است. اگر به دنبال یک راه سریع، موثر و راحت برای نظرسنجی هستید، نظرسنجی اس ام اسی درستترین انتخاب برای شماست. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Semrush میتونن بهت کمک کنن که بررسی کنی کدوم تصاویر Alt Text ندارن و باید بهشون اضافه بشه.
برای ساختن نقشه کلمات کلیدی، اول باید کلمات رو دستهبندی کنی، بعد اونا رو به صفحات مرتبط وصل کنی. از ابزارهایی مثل Excel یا Google Sheets برای ساختن یه جدول ساده استفاده کن تا همهچیز مرتب و منظم باشه. نقشه کلمات کلیدی یا همون Keyword Map یه روش سازماندهیشده برای تعیین اینه که هر کدوم از صفحات سایتت باید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنن. وقتی کلمات کلیدی اصلی، فرعی و Long-Tail رو پیدا کردی، باید تصمیم بگیری که کدوم صفحهها باید کدوم کلمه کلیدی رو هدف بگیرن. این کار از رقابت داخلی بین صفحاتت جلوگیری میکنه و باعث میشه هر صفحه روی یه موضوع خاص تمرکز کنه. این پلاگینها کارتو برای بهینهسازی سایتت برای موتورهای جستجو خیلی راحت میکنن.
یکی از موثرترین تاکتیکهای SEO که میتواند به رتبهبندی شما کمک کند، تحقیق و تجزیه و تحلیل گسترده رقبا است. اولین قدم این است که از طریق صنعت، جغرافیا، کلمات کلیدی یا سایر عوامل مرتبط رقبای اصلی خود را شناسایی کنید. شما باید برای سئو خارجی سایت خود یک برنامه ریزی اصولی داشته باشید و در صورت نیاز رپورتاژهای مناسبی را برای وب سایت خریداری کنید. با انجام این کار پس از مدتی متوجه میشوید که سایت از نظر رتبه و اعتبار پیشرفت خوبی کرده است. ویدئو تمام عناصری را که یک محتوای ارزشمند میتواند داشته باشد، با هم ترکیب میکند و در کمترین زمان با بیشترین تاثیرگذاری به مخاطب نشان میدهد. البته فراموش نکنید که بازاریابی ویدئویی با آن چه در گذشته بین کسبوکارها مرسوم بوده، بسیار متفاوت شده است و این موضوع فرصتهای بیشتر و در عین حال رقابت سختتری را برای جلب توجه کاربران نشان میدهد.
میتوانید تصاویر را فشرده کنید و با این کار زمان لود شدن صفحات سریعتر خواهد شد. حتی میتوانید از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید تا به کاربران جهانی اجازه دسترسی به محتوای شما بدون نیاز به پینگ سرور داخلی بدهد. برای مثال اگر بدون نوشتن حاشیه سریعا به سراغ اصل مطلب بروید و به سوال مخاطب پاسخ دهید یا اگر از کلمات کلیدی در پاراگراف اول استفاده کنید، یک سایت برتر نسبت به رقبا ساختهاید! پس از این الگوریتم برای تولید محتوایی باکیفیت و اثربخش بهرهمند شوید. بنابراین هر متخصصی باید بیشترین وقت و انرژی خود را برای این مرحله یعنی پیداکردن کلمات کلیدی مناسب (Keyword Research) صرف کند. یکی از رویکردهایی که میتوانید برای انتخاب کلمات کلیدی داشته باشید، این است که کلمات low-hanging fruit را در اولویت قرار دهید؛ چون سایت شما برای رتبهبندی در این نوع کلمات شانس بیشتری دارد.
تولید محتوای جذاب با استفاده از ترفند سئو و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط نیز به افزایش اشتراکگذاریها و جذب مخاطب بیشتر کمک خواهد کرد. لینکهای شکسته در ویکیپدیا یک فرصت طلایی برای لینکسازی هستند که بهطور مستقیم به بهبود سئو کمک میکند. ویکیپدیا بهعنوان یکی از معتبرترین منابع آنلاین، به دلیل حجم زیاد مطالب، همیشه با چالش لینکهای شکسته مواجه است. شما میتوانید از این ضعف بهعنوان تکنیک سئو استفاده کنید تا با یافتن لینکهای مرده در مقالات، آنها را با لینکهای فعال و مرتبط (شامل لینکهای وبسایت خودتان) جایگزین کنید. این کار نه تنها ارزش بالایی به محتوا میافزاید، بلکه به شما امکان میدهد لینکسازی طبیعی و بدون اسپم داشته باشید. امروزه اکثر سایت های سطح وب به کمک وردپرس طراحی شده اند؛ اما این سوال مطرح است که آیا امکان بالا بردن سئو سایت وردپرس وجود دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است.
باید در محتوای سایت از کلمات کلیدی استفاده شود و مطمئن شد که این کلمات به صورت طبیعی و درست در محتوای سایت قرار گرفتهاند. باید ساختار سایت را به گونهای طراحی کرد که کاربران و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند به صفحات مختلف دسترسی داشته باشند. این کانالها هنوز هم میزبان تبلیغات بسیاری هستند و میتوانند به جلب توجه و ایجاد شناخت برای کسبوکار شما کمک کنند. همانطور که دیدید 7 راهکار عملی که پیش از این امتحان شده را طی این مقاله توضیح دادیم. با ارائه محصولات آزمایشی و رایگان، ارزش محصول یا خدماتتان را اثبات میکنید. بعد این مشتری ها نظراتشان را میگویند و بازخورد بیشتری درباره محصولات جدید دریافت میکنید.
بلافاصله پس از انجام تغییر به HTTPS، ممکن است شاهد افت رتبه وب سایت و عملکرد نتایج جستجو باشید. اما نگران نباشید چرا که این افت کوتاه مدت خواهد بود و بعد از مدتی شاهد برگشت رتبه خود یا حتی رتبهای بهتر از رتبه قبلی خود خواهید بود. اگر برخی از لینکها ارزشی نداشته باشند یا به جایگاه رتبهبندی شما ضربه بزنند بهتر است آنها را disavow کرده یا حذف کنید. ابزارهایی مانند جت سئو، Majestic ،Ahrefs یا Moz Open Site Explorer میتوانند به شما کمک کنند تا از وب سایت خود یک تحلیل کامل بک لینکگیری انجام دهید. گوگل در طول سال بارها و بارها الگوریتمهای خودش را بهروزرسانی میکند تا بتواند تجربه بهتری را برای کاربران رقم بزند. حتی متخصصان سئو که همه زندگی خود را صرف تعیین معیارهای رتبهبندی میکنند، ممکن است نتوانند همه الگوریتمها را درک کنند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/