[ad_1]
سیستم تست 8K ما
رایانه ایجاد شده توسط Chillblast
مادربرد: ایسوس ROG STRIX Z390-E GAMING
کولر پردازنده: Noctua NH-U14S
طرفداران مسکن: Noctua NF-A14 PWM Chromax 140mm
پردازنده: Intel Core i9-9900K ، 8 هسته / 16 رشته
پردازنده گرافیکی: انویدیا GeForce RTX 3090
ذخیره سازی: 500 گیگابایت Samsung 970 EVO Plus M.2 PCIe
ذخیره سازی ثانویه: 2 ترابایتی HP 860 WHO
قدرت: منبع تغذیه Corsair RM850x 80 PLUS طلای 850 وات
مورد: Fractal Design Vector RS شیشه معتدل
رم: G.Skill Trident Z RGB 32 GB DDR4 3200 مگاهرتز
مانیتور: دل UltraSharp UP3218K
Assassin’s Creed Valhalla آخرین انتشار Ubisoft در سری طولانی خود است و از بسیاری جهات جاه طلبانه ترین است ، اولین انتشار در PS5 و Xbox Series X است.
بنابراین ، به طور قابل فهم ، ما می خواستیم نسخه PC پلتفرم آزمایشی 8K خود را امتحان كنیم كه هم اكنون توسط Nvidia RTX 3090 قدرتمند تأمین می شود. این GPU پرچمدار Nvidia 1499 دلار / 1399 پوند (حدود 2،030 دلار استرالیا) هزینه دارد و شرکت قول می دهد این پردازنده گرافیکی است که بازی های 8K را به واقعیت تبدیل می کند.
ما قبلاً قابلیت های 8K RTX 3090 را با Watch Dogs: Legion ، نسخه دیگری که اخیراً منتشر شده در Ubisoft است ، آزمایش کردیم و کمی غافلگیر شدیم. بود فقط برای می توان بازی را با کیفیت 8K و با نرخ فریم قابل قبول انجام داد ، اما این به معنای انجام معاملات بزرگ از نظر کیفیت تصویر است.
آیا Assassin’s Creed Valhalla در 8K بهتر عمل می کند؟ متأسفانه ، پاسخ منفی قاطع است.
عملکرد Assassin’s Creed Valhalla 8K
بله ، متاسفانه Assassin’s Creed Valhalla با 8K بیش از حد خواستار است ، حتی برای Nvidia RTX 3090 قدرتمند.
ما طبق معمول شروع به زدن تنظیمات به بالاترین (“Ultra high”) با 8K (7620 43 4320) کردیم و نتایج کاملا وحشیانه بود – 24 فریم در ثانیه (FPS) تمام قابل کنترل بود.
از برخی جهات ، این هنوز چشمگیر است. این یک بازی کاملاً جدید دنیای باز با تنظیمات فوق العاده بالا است و وفاداری گرافیکی دنیای بازی بسیار لذت بخش و بسیار بالاتر از آنچه برای PS5 و Xbox Series X خواهید داشت.
این واقعیت که حتی موفق به دستیابی به 24 فریم در ثانیه بدون ذوب شدن شده است گواه RTX 3090 است ، اما این زیر 30 فریم در ثانیه است که ما آن را قابل پخش می دانیم و دور از 60 فریم در ثانیه با هدف 8K ، ما آرزو می کنیم
با وجود تمام این تنظیمات در بالاترین سطح ، جای تعجب نیست که GPU با مشکل روبرو می شود ، بنابراین قبل از اینکه چیزهای زیادی را تغییر دهیم ، ما از صاف کردن از High به Medium خودداری کردیم. ضد لغزش یک تنظیم گرافیکی است که لبه های دندانه دار را در تصاویر دیجیتالی صاف می کند و می تواند بازی ها را بسیار بهتر نشان دهد.
با این حال ، این یک تنظیم طلبکارانه است و بسیاری از مردم استدلال می کنند که در وضوح بالا مانند 4K – و به خصوص 8K – این کار چندان طول نمی کشد. ما در حالی که همه چیز را در بالاترین حالت خود نگه داشتیم ، آن را به “متوسط” کاهش دادیم و با افزایش متوسط بازی 27 ثانیه در ثانیه ، شاهد افزایش عملکرد بودیم. بهتر است ، اما هنوز هم آن چیزی نیست که عملکرد خوبی بدانیم.
بنابراین ، تنظیمات را به “خیلی زیاد” کاهش دادیم. با 8K ، این به طور متوسط 26 فریم در ثانیه به ما می دهد که اندکی پیشرفت می کند و با تنظیم “میانگین” ضد الگوریتم ، این به 29 فریم در ثانیه افزایش می یابد.
در همین حال ، تنظیمات High به طور متوسط 27 فریم در ثانیه دریافت می کنند و کاهش هموار سازی به “متوسط” ما را فراتر از خط پایه 30 فریم در ثانیه برای بازی 8K می برد.
داشتن تمام تنظیمات “متوسط” به طور متوسط 33 فریم در ثانیه با سرعت 8K را برای ما به ارمغان آورد و اوج آن 47 فریم در ثانیه بود.
سرانجام ، کاهش تنظیمات به “کم” میانگین 42 فریم در ثانیه را حتی بهتر می کند. با این تنظیمات ، بازی به نظر می رسد خیلی بد و ناخوشایند. شما فکر می کنید پلی استیشن 2 آن را اجرا می کند ، نه یک پردازنده گرافیکی 1500 دلاری.
بنابراین ، از نظر فنی RTX 3090 من میتوانم اگر فکر می کنید 30fps حداقل نرخ فریم است ، Assassin’s Creed Valhalla را با سرعت 8K بازی کنید.
با این حال ، افرادی که با یک رایانه بازی با RTX 3090 کار می کنند از عملکرد راضی نخواهند بود ، یعنی حدود 30 فریم در ثانیه در ترکیبی از تنظیمات “بالا” و “متوسط”. به هر حال ، دارندگان PS5 و Xbox Series X از آن با سرعت 60 فریم در ثانیه با معادل تنظیمات “بالا” استفاده می کنند – با وضوح پویا که گهگاه به 4K می رسد.
بنابراین RTX 3090 با Assassin’s Creed Valhalla قادر به چه چیزی است؟
تخریب کنسول ها
در حالی که از 8K به سختی استفاده می شود ، ما می خواستیم ببینیم که عملکرد آن در 4K بسیار خوب است ، این وضوح برای بسیاری از افراد واقع بینانه تر است.
با این حال ، قبل از تنظیم وضوح روی 4K ، مقیاس رزولوشن را به 50٪ کاهش دادیم. این اساساً وضوح تصویر را به 4K کاهش می دهد ، در حالی که منوها ، آمار و رابط گرافیکی بازی روی 8K باقی می مانند.
این تفاوت فوری ایجاد کرد ، با متوسط فریم در ثانیه به 57 فریم در ثانیه و با حداکثر 145 فریم در ثانیه هنگام استفاده از تنظیمات “Ultra high”. تنظیم نام مستعار روی “متوسط” آن 60 فریم در هر ثانیه جادویی را برای ما به ارمغان آورد.
واضح است که این 8K نیست. با این حال ، با رزولوشن 4K و تنظیمات گرافیکی به مراتب بالاتر از کنسول های عمومی بعدی ، می توانید Assassin’s Creed Valhalla را در رایانه RTX 3090 تجربه کنید که دستگاه های سونی و مایکروسافت را از آب خارج می کند.
یک خبر عالی برای گیمرهای رایانه های شخصی ، اما اگر شما امیدوار به یک تور 8K هستید ، هنوز دور به نظر می رسد.
ردیابی پرتو و DLSS: کجایید؟
یک نکته قابل ذکر این است که دو مورد از تنظیماتی که بیشترین تفاوت را در Watch Dogs ایجاد کرده اند: Legion ، هنگامی که عملکرد 8K آن را آزمایش کردیم ، در Assassin’s Creed Valhalla قرار نگرفتند. ردیابی پرتو و DLSS.
ردیابی پرتو یک اثر گرافیکی است که نورپردازی واقع گرایانه تر و بازتاب های بازی را به همراه دارد ، اما برای عملکرد بسیار هزینه زیادی دارد. همانطور که با Watch Dogs: Legion یافتیم ، گنجاندن ردیابی پرتو حتی در پایین ترین تنظیمات آن ، تأثیر زیادی در عملکرد بازی با کیفیت 8K داشت.
در همین حال ، DLSS (Deep Learning Super Sampling) از قدرت پردازنده گرافیکی برای ارتقا intelli هوشمندانه بازی ها به رزولوشن بالاتر با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می کند و عملکرد را در وضوح های بسیار بالا و بدون تأثیر زیاد بر وفاداری گرافیک بهبود می بخشد. استفاده از DLSS در Watch Dogs: Legion در عملکرد بازی با کیفیت 8K (و 4K) تأثیر مثبتی داشته است ، بنابراین شرم آور است که در اینجا گنجانده نشده است.
بخشی از دلیل این امر ممکن است به این دلیل باشد که در حالی که Ubisoft با Nvidia برای Watch Dogs: Legion همکاری می کرد ، با AMD برای Assassin’s Creed Valhalla ادغام شد.
در حال حاضر ، تنها پردازنده های گرافیکی انویدیا پشتیبانی از ردیابی پرتو را ارائه می دهند (اما با انتشار آتی پردازنده های گرافیکی AMD Radeon RX 6800 XT ، Radeon RX 6800 و Radeon RX 6900 XT ، این تغییر خواهد کرد). همچنین ، DLSS ساخته ای از Nvidia است ، بنابراین منحصر به GPU های آن است ، اگرچه AMD در حال کار روی ویژگی مشابه کارت های گرافیک خود است.
هنوز هم ، اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که RTX 3090 داشته باشید ، بازی Assassin’s Creed Valhalla با 4K هنوز هم یک لذت گرافیکی خواهد بود. فقط در مورد 8K انتظار نداشته باشید.
[ad_2]
منبع: subtitle-news.ir