[ad_1]
صوتی + تصویری + IT. ویراستاران ما در ادغام صدا / تصویر و فناوری اطلاعات متخصص هستند. روزانه اطلاعات ، اخبار و شبکه های حرفه ای را دریافت کنید. امروز در Pro AV مشترک شوید
آموزش Esports هنوز ادامه دارد و گیمرها دوباره در کارخانه جدید Esports در Osnabrück ، آلمان فعالیت خواهند کرد. موریتس اشه ، معروف به مو ، مدیر فنی شرکت رسانه ای ماز است و او تمام سیستم های صوتی ، تصویری و روشنایی آنها را کنار هم قرار داده است. او اینجاست تا در این باره صحبت کند.
SVC: ورزش. این در مدت زمان کوتاهی به چنین چیز بزرگی تبدیل شده است. واقعاً خشمگین شد و مانند آتش سوزی پیش رفت.
Mo Yeshe: بله ، کاملاً همینطور است. من فکر می کنم ما اکنون به هدف یک میلیارد دلاری رسیده ایم ، بنابراین این یک بازار بزرگ در سراسر جهان است.
و البته در اینجا ما وضعیت بسیار ویژه ای داریم که تاکنون با آن روبرو نشده ایم. جامعه esports نسبت به همه اینها چه حسی دارد؟
من فکر می کنم همه ما در حال حاضر بسیار تحت تأثیر Covid-19 هستیم. اما من فکر می کنم ما باید به عنوان یک کل جامعه در کنار هم باشیم و به جلو نگاه کنیم و بهترین نتیجه را از آن ببریم.
تجربه شما در زمینه Esports چیست؟
من واقعاً اهل eSports نیستم. من برای گرفتن لیسانس در تولید موسیقی محبوب به دانشگاه رفتم ، بنابراین از یک استودیوی ضبط و تجارت موسیقی آمدم. اما من همیشه علاقه مند به پخش و پخش مستقیم فن آوری و فن آوری به طور کلی بوده ام. بنابراین من تمام دانش و تجربیات خود را در زمینه فناوری استودیو به دست آوردم و بر پخش تمرکز کردم.
خوب ، مطمئناً این موارد مشترک داریم. چه چیزی شما را در مورد esports مورد علاقه قرار می دهد و میزان محبوبیت در آن چقدر است؟
وای ، عظیم و در حال رشد است. بنابراین ، من فکر می کنم حدود نیم میلیارد نفر از مخاطبان ورزشهای الکترونیکی در سراسر جهان هستند. حضور در خط مقدم بسیار عالی است.
وقتی می توانید افراد را در این مرکز جدید در کارخانه Esports جمع کنید ، باید در آنجا کاملاً دیوانه شوید.
بله ، فکر می کنم شما می توانید آن را کاملاً با تمام لیگ های بزرگ ورزشی در حال حاضر مقایسه کنید. در حال حاضر آن بسیار بزرگ است.
بنابراین پروژه Esport Factory چگونه آغاز شد؟
در آغاز کارخانه Esport ، کل بازار ایده کاملاً جدیدی در آلمان بود. اولین فکر ساخت یک اردوگاه شارژ درجه یک هم برای گیمرهای حرفه ای و هم گیمرهای غیرحرفه ای یا آماتور بود. همانطور که گفتید ، فقط خوب است که با هم باشیم ، شاید فقط به عنوان یک دوست یا یک تیم در یک شرایط رقابتی. علاوه بر این ، ما هر ساله رویدادی را برای سازماندهی مسابقات ورزشی حرفه ای ترتیب می دادیم. و از آنجا که esport مخاطبان آنلاین کاملاً طبیعی دارد ، نیاز فوری به ایجاد یک پایگاه تولیدی وجود داشت که تمام رویدادهای ما را به صورت زنده پخش کند.
امکانات کفش چگونه کار می کند؟
بله بازیکنان حرفه ای نیاز به مکانی برای جمع شدن و تمرین با تمرکز کامل دارند ، زیرا بیشتر تیم ها فقط از راه دور کار می کنند. بنابراین آنها در یک اتاق با هم نیستند. ما تسهیلاتی را ایجاد کردیم که در آن آنها می توانند عضو شوند و آموزش ببینند و استراتژی ها را انتخاب کنند. ما تمرکز خود را بر این قرار داده ایم که همه چیز را برای مهمانان خود راحت تر انجام دهیم و در صورت لزوم می توانیم خدمات کامل ، از جمله مواردی مانند پذیرایی را پوشش دهیم. ما سالن ورزشی هم داریم. بسیاری از تیم های ما از این مزیت استفاده می کنند زیرا برای تمرین و تمرکز کامل به مقداری جبران بدنی نیاز دارند.
و Esports Academy چیست؟
ما یک مفهوم را با مددکاران اجتماعی و مربیان برای آکادمی Esport توسعه دادیم. ما در حال حاضر به دنبال شرکایی هستیم که این مورد را در محل خود پیاده سازی کنیم. ما اعتقاد داریم که گیمرهای جوان نه تنها به توسعه مهارت ها و فنون در بازی نیاز دارند ، بلکه مواردی مانند مقابله با ناامیدی ، نحوه رفتار پس از یک بازی گمشده و البته جلوگیری از اعتیاد نیز وجود دارد. ما معتقدیم که اگر گیمرهای جوان تر توسط گیمرها و مربیان و مددکاران اجتماعی حرفه ای آموزش ببینند ، این کلاس ها را شاید کمی بهتر از زمانی که در مدرسه به آنها آموزش داده می شود ، بگذرانند. با استفاده از این مفهوم ، ما مورد تأیید بسیاری از معلمان و مسسات آموزشی قرار گرفته ایم ، بنابراین من فکر می کنم که در این زمینه کاملاً بی نظیر هستیم. من فکر می کنم ما به عنوان بخشی از مسئولیت خود می پذیریم که باید از بروز مشکلات ، از جمله اعتیاد جلوگیری کنیم و به بازیکنان جوان تر آموزش دهیم که چگونه کار کنند و یک حرفه پایدار داشته باشند ، در واقع برای مدت زمان طولانی تر.
بنابراین ، به عنوان CTO ، رزومه کاری شما چیست؟
من به عنوان مدیر فنی ، البته مسئولیت سازماندهی محل برگزاری را با تیم خود داشتم. من این کار را به تنهایی انجام ندادم. و کار ما این بود که تمام برنامه ریزی ها و تفکرات راجع به اینکه چه چیزی ممکن است در یک مرحله اشتباه رخ دهد و چگونه از اشتباه پیشگیری کنیم جلوگیری کنیم.
می دانید ، افراد خوش بین همیشه کسانی هستند که بدون آمادگی گرفتار می شوند.
[Laughs] بله ، من هم فکر می کنم
این تسهیلات قبلاً چه بود؟ چگونه استفاده کنیم؟
این یک ساختمان اداری بود ، بنابراین وقتی فضای موجود برای اردوگاه کفش ، یک مراسم و یک پایگاه تولید را دوباره کشف کردیم ، چالش های زیادی وجود داشت. آنها زیرساخت های شبکه بسیار خوبی داشتند ، اما همه چیز دیگری که ما باید از ابتدا راه اندازی می کردیم.
آیا این شامل راه اندازی مجدد کابل های الکتریکی بود؟
بله ، البته زیاد ، به دلیل بازی های رایانه ای و تمام روشنایی رویدادها و دوربین ها و همه چیز انرژی زیادی را از بین می برد. بنابراین ما با یک شرکت برق محلی همکاری کردیم و راهی عالی برای تأمین تمام نیازهای خود در این زمینه ایجاد کردیم.
کشش های طولانی داشتید چیزی شبیه کابل SDI نه کیلومتری و چهل کامپیوتر؟
بله ، 40 رایانه ، 9 کیلومتر کابل SDI ، مانند 100 ورودی ویدئو ، چند صد متر شبکه و صدا. من فکر می کنم ما سعی کردیم همه چیز را در هر مکان از امکانات خود متصل کنیم تا حتی در صورت نیاز بتوانیم از دفتر مدیر عامل خود تولید کنیم.
شما نور دارید ، صدا دارید ، دوربین دارید – اگر همه چیز به درستی تنظیم نشده باشد ، دستیابی به نوارهای صوتی در فیلم و ایجاد صدا در صدا بسیار آسان است. من مطمئن هستم که شما باید همه اینها را در نظر می گرفتید.
بله حتما. البته ، ما چندین طرح مختلف داریم تا بتوانیم نور و صدا را از ویدئو جدا کنیم تا همه این تحریفات را نداشته باشیم.
این یک محیط ویدیویی بسیار سخت است ، بنابراین نظارت بر فیلم نصب شده را برای ما توصیف کنید. نمایشگرهای زیادی برای تماشا دارید.
داشتن. ما با سامسونگ همکاری کردیم و آنها چندین مانیتور رده بالای خود را تهیه کردند. ما چندین هاب ویدئو و سوییچ ویدیویی را با هم ترکیب کردیم تا همه عکس ها را به سمت مانیتورهایی که به آنها نیاز داشتیم هدایت کنیم. و من کاملاً مطمئن نیستم ، اما فکر می کنم ما حدود 100 ورودی ویدیو داریم – احتمالاً 96 ، و چند ده خروجی. اما نکته مهم این است که در بیشتر بازی های مسابقه ای ورزشی چیزی به نام حالت تماشاگر وجود دارد. بنابراین ما چند بازیکن از تیم تولیدی خود داریم که می توانند با گیمرها به سرور بپیوندند و بازی آنها را از نظر خود تماشا کنند. بنابراین می توانید به عنوان یک اپراتور دوربین در بازی تصور کنید. این اپراتور انتخاب می کند که کدام چشم انداز را در جریان مستقیم مشاهده کند. ما به ورودی های زیادی احتیاج نداریم زیرا بیشتر آنها در سرور قرار دارند.
برای تأمین انرژی همه مانیتورها از چه نوع قالب ویدئویی استفاده می کنید؟
ما با HD SDI کار می کنیم. ما درباره NDI و دانته درباره صدا فکر کردیم. اما ما می خواستیم از زیرساخت شبکه ای که در داخل ساختمان بود استفاده کنیم. ما نمی خواستیم بیش از حد آن را خرج کنیم ، زیرا قبلاً آنجا بود. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که تلاش خود را به HD SDI و صدای خاص اختصاص دهیم.
بسیاری از افراد درگیر این تولیدات هستند و ارتباطات باید کلید آنها باشد. چه نوع سیستم ارتباطی را برای کارخانه Esport ایجاد کردید؟
وای ، بله ما خیلی زود می دانستیم که باید یک سیستم ارتباطی خوب اما بسیار انعطاف پذیر داشته باشیم ، زیرا نیازهای ورزشی در هر تورنمنت همیشه متفاوت است. ما یک سیستم مخابره داخل ساختمان Clear-Com LQ Series ایجاد کردیم. ویژگی اصلی برای ما در واقع برنامه Agent-IC است که یک برنامه تلفن همراه است که در صورت نیاز می توانید از طریق شبکه هایی مانند Wi-Fi یا حتی 4G به ایستگاه پایه متصل شوید.
چگونه سیستم Clear-Com را برنامه ریزی و مدیریت می کنید؟ آیا این کار از یک مکان مرکزی انجام می شود؟
بله ، در واقع همینطور است. ما برای هر تولید تنظیمات فردی داریم ، زیرا چیزی به عنوان پیش فرض وجود ندارد. ما باید هر بار از ابتدا سیستم اینترکام را تنظیم یا برنامه ریزی کنیم. اما با سرور LQ بسیار بسیار آسان است.
برنامه موبایل Clear-Com Agent IC چگونه کار می کند؟
شما می توانید این را به عنوان یک ایستگاه پایه کوچک تصور کنید. من فکر می کنم بسیار قدرتمندتر از کمربند است اما به اندازه یک ایستگاه پایه قدرتمند نیست. شما می توانید به عنوان یک کاربر خاص متصل شوید ، بگویید دوربین 1 یا مواردی از این قبیل ، ما قبلاً قبل از هر برنامه در برنامه نویسی از قبل تعریف کرده ایم که حلقه های مختلف می توانند صحبت کنند و به هر موقعیت گوش دهند. بنابراین فیلمبردار می تواند با مدیر فنی یا تهیه کننده ، مجری روشنایی ، دستیار دوربین یا موارد مشابه صحبت کند و او همچنین برنامه ای را می شنود. شخص دیگری دایره دیگری خواهد داشت. بنابراین حتی با 4G می توانید از پس همه کارها برآیید.
وقتی کارخانه Esports فعال و فعال است ، بازیکنان با صداها ، فیلم ها و طرفداران فریاد محاصره می شوند – بسیاری از منابع صدا به طور همزمان اجرا می شوند. سیستم صوتی در آنجا چگونه طراحی شده است؟
اوه بله ، این یک چالش بزرگ بود. کلی باحال بود. ما باید با سیستم صوتی خود کاملاً انعطاف پذیر و مدولار بمانیم ، بنابراین برای هر اتفاقی که ممکن است رخ دهد آماده می شویم. ما البته جعبه های مرحله ویژه ، میکسرهای صوتی و هر آنچه که شما نیاز دارید ، داریم. ما یک PA بزرگ در داخل تاسیسات داریم.
حدس می زنم شما باید سیستم صوتی را طوری طراحی کنید که حواس پرتی های زیادی وجود نداشته باشد که بازیکنان نتوانند روی آنها تمرکز کنند.
ما سعی کردیم آن را به ساده ترین شکل ممکن ، اما به همان اندازه که لازم است پیچیده کنیم.
آیا در این تاسیسات یک ایست بازرسی مرکزی وجود دارد که کل عملیات را کنترل کند؟
آه ، بله ، این مغز ماست. این اتاق کنترل ما است. ما یک اتاق ویژه برای تیم تولید داریم. ما تا هفت ایستگاه کاری داریم و همه ما از این مکان مرکزی کار می کنیم. بنابراین تولیدکنندگان ، مدیران فنی ، ناظر ، نور ، صدا ، همه با هم هستند.
چگونه نورپردازی را در آنجا انجام دادید؟ چگونه انجام شد تا از خیرگی در همه این نمایشگرهای ویدئو جلوگیری شود؟
اوه ، بله ، آسان نیست ما یک سیستم ChamSys داریم. ما آن را در اتاق کنترل مرکزی خود داریم و می توانیم آن را کنترل کنیم. ما می توانیم هر لامپ را به صورت جداگانه کنترل کنیم ، بنابراین به خصوص اپراتورهای دوربین و تکنسین های روشنایی برای جلوگیری از تابش خیره کننده با یکدیگر همکاری نزدیک دارند. اما هر جا ممکن باشد ، ما مانیتورهای خود را به گونه ای تنظیم می کنیم که از زاویه های نوری که می توانند از طریق خیرگی بر تولید ما تأثیر بگذارند جلوگیری کند.
جنبه اتصال از راه دور به آن را توصیف کنید.
ما تولیدات تلفن همراه یا تولیدات از راه دور زیادی را انجام می دهیم ، معمولاً در امکانات بزرگ مانند میادین ورزشی. بیشتر اوقات تمایل داریم که تمام تجهیزات خود را به تأسیساتی که در آن تولید می کنیم حمل کنیم. اما لحظات و تولیدات خاصی وجود دارد که می توانیم برخی از تجهیزات را عمدتا در خانه نگه داریم و از راه دور شماره گیری کنیم. ما این را با تولید سال گذشته با آی فون خود ثابت کردیم ، که بسیار عالی بود. ما به تسهیلات رفتیم و دستگاه های تلفن همراه را به اینترنت متصل کردیم و سیستم مخابره داخل ساختمان Clear-Com در داخل تاسیسات ما نیز به اینترنت متصل است. از آنجا که این یک سیستم مبتنی بر IP است ، ما فقط یک دسته پورت باز کردیم و در واقع می توانستیم در ایستگاه پایه خود کار کنیم ، اما در فاصله 100 مایل.
اکنون که این تجربه را پشت سر خود دارید ، مهمترین کاری که باید هنگام برنامه ریزی چنین امکاناتی انجام شود چیست ، زیرا مطمئن هستم تعداد بیشتری از آنها وجود خواهد داشت؟
نظر من این است که شما باید کاملاً در برابر هر شرایطی که پیش می آید باز بمانید تا بتوانید همیشه در بسیاری از شرایط مختلف انعطاف پذیر بمانید و خدمات عالی ارائه دهید. به عنوان مثال ، ما در هر اتاق کابل می کشیم – فکر می کنم این زمین 13000 متر مربع باشد – بنابراین ما می توانیم همه کارهای ممکن را انجام دهیم.
[ad_2]
منبع: subtitle-news.ir