وجود لقی در میان سیلندر و پیستون بسیار حائز اهمیت هست به طوری که بایستی لقی مجازی فی مابین پیستون و سیلندر در حیث گرفته شود . وb : وجود پله برروي لبة خارجي رينگ روغني ، در اين صورت بايد پله به سمت پايين قرار گرفته و منجر به جاروي خوبتر روغن از روي ديوارة سيلندر مي شود . وa : وجود سطح شيبدار برروي لبة خارجي رينگ روغني ، در اين صورت بايد مرحله شيبدار به سمت بالا باشد تا در زمان بالا رفتن پیستون ، اين رينگ برروي لايه روغن لغزيده و در هنگام پايين داخل شدن پيستون ، اين رينگ ، روغن را از روي جداره سيلندرجارو کرده و به سمت کارتل ساماندهی می کند . در برخي موارد بر روي يكي از سطوح رينگ كلمه TOP حك شده میباشد ، كه در اين صورت قسمتي كه كلمه TOP برروي آن قرار گرفته ، بايد به سمت بالا باشد . پیستون ریختگی متخلخل می باشد و به جهت برهه زمانی بیش از 5000 دور بر دقیقه (PRM) مقاوم نیست. حلقه پیستون : حلقه پیستونها حلقههایی میباشند که در شیارهای مشخصی بدور این قطعه قرار دارند، حفظ میزان روغن مناسب در جداره سیلندر، کمتر اصطکاک و دوری از استهلاک از وظایف حلقه پیستون محسوب میشود. فرسایش شعاعی پیستون : از عواملی که باعث فرسایش پیستونها میگردد میتوان به بعدها خطا پیستون، ایراد در احتراق و وجود مواد خورنده اشاره کرد. پیستونها چدنی گهگاه زمان ها دارای قلع یا این که یک فلز منحصر روکش دیتا میگردند تا جلای صافتر و مقاومت بهتری در برعلیه فرسودگی بوجود آورند. پس از ماشین کاری پیستون آن را مطابق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مناسب را پیدا کند.پس از همین تراز بر روی اکثری از پیستون ها را اصلی لایه نازکی از آب قلع یا مواد دیگر می پوشانند. پیستون قطعه ای استوانه ای رخ توخالی میباشد به طوریکه یک سر آنها بسته و سر دیگرش گشوده می باشد و از طرز همین سر و توسط شاتون به میل لنگ متصل می‌گردد اما معمولا قطر پیستون در سر باز آن عمده است. پیستون قطعه ای تقریبا استوانهای صورت است ؛ تقریبا از آن روی که سازندگان همین قطعه ، به میزان بسیار کم به آن شکل بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن میباشد به دماهایی چون 2200 سکو سانتی گراد هم رسد و همین فرمان منجر انبساط پیستون می گردد و در همین وضعیت هست که پیستون صورت استوانه ای به خویش می گیرد . می بایست دقت زیاد به فعالیت آورد که چنانچه سر سیلندر تراش می رود زیرا چکیده ولو اندک از ضخامت آن ناچیز می وشد سبب ناچیز شدن محفظه احتراق و بالا رفتن نسبت جرم موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یک عدد از آن‌ها گرم شدن بیش از ترازو موتور است هر یک‌سری در این حالت عجله موتور نیز بالا می رود ولی به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد . زمانی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به دیتاها بیشتری در رابطه مهم پیستون کله قندی tu5 وب حرکت پیستون در موتور وب سایت خود باشید.

ایندکسر