AMD اخیراً با جدیدترین سخت افزار خود ویژگی عالی حافظه هوشمند دسترسی (SAM) را معرفی کرده است ، اما ما قبلاً می دانیم که این فناوری بهبود عملکرد با محصولات اینتل نیز کار خواهد کرد – و بدیهی است بسیار خوب ، حتی بهتر هم به نظر می رسد. AMD تا الان
در حال حاضر ، SAM (حداقل رسماً) منحصر به کارتهای گرافیک جدید AMD Big Navi و پردازنده های Ryzen 5000 است (با مادربردهای سری 500 ، بنابراین اساساً همه جدیدترین کیت ها) ، اما پشتیبانی بیشتر ، نه فقط برای موارد بیشتر سخت افزار قدیمی AMD ، اما همانطور که گفته شد ، پردازنده های اینتل و همچنین کارت های گرافیک Nvidia.
این به این دلیل است که SAM با تغییر اندازه BAR (ثبت آدرس پایه) PCIe کار می کند ، و دلیلی ندارد که خارج از سخت افزار AMD قابل اجرا نباشد – و ایسوس اخیراً در عمل راه را برای آن هموار کرده است.
همانطور که توسط سخت افزار Tom گزارش شده است ، Asus عملکرد اندازه گیری BAR را بر روی مادربردهای Intel Z490 خود فعال کرده و سایت فنی ژاپنی ASCII نیز از گزینه های مناسب (فرآیند نسبتاً ساده در BIOS) برای کارکرد این فناوری با پردازنده Intel Core i9 مراقبت کرده است. -10900K به علاوه پردازنده گرافیکی AMD RX 6800 XT (در مادربرد Asus ROG Maximus XII Extreme).
تغییر تفاوت
سپس تعداد کمی از بازی ها با حداکثر تنظیمات رزولوشن Full HD مورد آزمایش قرار گرفتند ، با برخی نتایج چشمگیر – در واقع تا تقریباً 20٪ سود ، در حالی که آزمایش های اولیه AMD بر روی SAM بیش از 10٪ افزایش نشان داد (فشار تا 12٪ با Forza Horizon 4 در رزولوشن 4K).
بدیهی است که ما باید تست ASCII را با دوز بهداشتی احتیاط انجام دهیم ، و با این وجود مقایسه بین سیب و سیب مورد نیاز است – اما نمی توان انکار کرد که چنین افزایش 14 درصدی در نرخ فریم Assassin’s Creed Valhalla با 1080p یا 19.4٪ دستاوردهای Forza Horizon 4 با تغییر BAR نتایج چشم نوازی است.
Red Dead Redemption 2 نسبت به نرخ متوسط فریم تقریباً کمتر از 8٪ بهبود متوسطی را نشان داد ، اگرچه حداقل نرخ فریم – کمترین میزان غوطه وری – 181٪ افزایش یافت ، به این معنی که این لحظه های تصادفی برش های جدی در محک به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
در مرحله بعدی ، به خاطر داشته باشید که این از سیستم عامل بتا با مادربرد Asus استفاده می کند و نسخه نهایی ممکن است شاهد پیشرفت های بیشتری باشد.
در اینجا – و در مورد این موضوع در جای دیگر – نتایج این فناوری متفاوت است ، و همانطور که تام یادآور می شود ، با برخی از بازی ها با قابلیت تغییر اندازه BAR ، هیچ تفاوتی وجود ندارد (به عنوان مثال ، ASCII دریافت که این مورد در مورد Rainbow Six Siege تام کلنسی است).
واضح است که تحت شرایط خاص در شرایط استرلینگ کار می کند و هرچه زودتر این فناوری در میان پردازنده های اینتل و در واقع پردازنده های گرافیکی انویدیا گسترش یابد ، گیمرهای بیشتری می توانند از سودهای قابل توجه – یا واقعاً در حال تغییر – بهره مند شوند. در نرخ فریم.
منبع: subtitle-news.ir