بهترین پیستون موتور برای اتومبیل مسابقهای چیست ؟ به کارگیری از چدن مزایای فراوانی دارااست که به جهت نمونه می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت، قیمت زیر و انبساط ناچیز آن اشاره نمود و معایب آنهم مواقعی چون وزن فراوان و انتقال حرارت قلیل است.پیستونها بر اساس جور موتور به دودستهی دو روزگار و چهارزمانه تقسیم میشوند. تعداد پیستون موتور خودرو: بر پایه طرز چیدمان موتورها به دودسته خطی V رخ تقسیم می گردند که هر یک از همین آرایشها اهمیت سیلندرهایی میباشند که به تعداد سیلندرها پیستون در باطن piston 0.25 آن کارگزاشتن میگردد. البته از یک جایی به آنگاه خیر روغن موتور و نیکی رادیاتور میتواند کاری نماید و دما به شدت بالا می‌رود . وa : وجود تراز شيبدار برروي لبة خارجي رينگ روغني ، در اين شکل بايد مرحله شيبدار به سمت بالا باشد تا در هنگام بالا رفتن پیستون ، اين رينگ برروي لايه روغن لغزيده و در زمان پايين آمدن پيستون ، اين رينگ ، روغن را از روي جداره سيلندرجارو کرده و به سمت کارتل ساماندهی می کند . همانگونه كه ملاحظه مي شود اساسی وجود کناره شيبداري در نصیب بالايي رينگ ، هنگامي كه پيستون و رينگ به سمت بالا حركت مي كنند ، رينگ بر روي لايه روغن روي جداره سيلندر لغزيده و ازجارو كردن روغن به سمت محفظة احتراق جلوگيري مي شود ، درحاليكه زمان حركت رينگ و پيستون به سمت پايين ، به وسیله حاشیه تيز رينگ ، روغن ها از روي ديوارة سيلندر جارو شده و از طريق جا رينگي و شکاف ها و شيارهاي جاررينگي به درون پيستون و نهايتاً به باطن كارتل هدايت پیستون یاماها ۴۰۰ مي شود . درهمين شرایط قسمت پاييني رينگ نيز به جا رينگي چسبيده و از خروج سوخت و هواي فشرده شده از شيار جا رينگي نيز جلوگيري مي شود . بايد توجه نمود كه رينگ بايد به راحتي در جا رينگی پيستون قرار گرفته و جای حركت داشته باشد، از اينرو مطابق شكل (2) لقي تقريبي به اندازه0/05ميلي متر براي رينگ هاي كمپرسي و 0/04 ميلي متر براي رينگ هاي روغني در حیث گرفته و بوسيله فيلر اندازه گيری و كنترل می شود. اهمیت افزایش تعداد این قطعه، اندازه بلوک سیلندر هم ارتقا می یابد؛ میل لنگ هم دارای اعتنا به تعداد سیلندرهای خودرو، قابلیت پذیرش شاتون را خواهد داشت. از اين رو بايد مطابق شكل (3) رينگ سالمي را باطن سيلندر قرار بخشید و بوسيله فيلر ميزان باز بودن دهانه رينگ را اندازه گيري نمود. ميزان بازبودن دهانه رينگ تقريباً 0/03 ميلي متر به ازاي هر سانتي متر قطر سيلندر مي باشد . براي جلوگيری از خروج سوخت و هوای فشرده در دوران تراكم و گاز محترق شده در زمان احتراق ، از رينگ بين سيلندر و پيستون به تیتر برهان آب بند ی كننده استعمال مي شود. وقتی مشکلی همین چنینی پیش می آید موضوع کلیدی در این هست که بتوانم مرجع پیدایش همین براده ها و قطعات کوچک وارد شده به درون گوشه و کنار احتراق را پیدا کنیم در ضمن مارتل موتور را نیز می بایست باز کرد و کلیه ذرات خرده ریز موجود در آن را تمیز کرده و شستشو داد تا دوباره آن گاه از تعمیر موتور این ایراد مجددا پیدایش نکند.

ایندکسر