سونی تأیید کرده است که در آینده و از طریق به روزرسانی نرم افزار سیستم ، پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) را برای پلی استیشن 5 معرفی خواهد کرد.
اخبار مربوط به س FAالات متداول سیستم در وبلاگ رسمی PlayStation (از طریق VGC) است ، که در آن سونی تأیید می کند که “سخت افزار PS5 از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) از طریق HDMI 2.1 پشتیبانی می کند.” ” دارندگان هنگام انجام بازیهایی که از VRR پشتیبانی می کنند ، می توانند از ویژگی VRR در تلویزیونهای سازگار استفاده کنند. “
VRR خصوصاً برای کنسول های نسل بعدی با نرخ فریم بالا ، ویژگی بسیار مطلوبی است ، زیرا در اصل به تلویزیون اجازه می دهد تا سرعت تازه سازی را در زمان واقعی تنظیم کند تا با نرخ فریم خروجی کنسول مطابقت داشته باشد. مزیت این کار این است که باید لکنت و پاره شدن صفحه ناشی از نرخ فریم متغیر را برای یک تجربه کاملاً نرم بازی از بین ببرد.
آوردن VRR به PS5 پیگیری سونی نیست – وقتی مشخصات رسمی کنسول مشخص شد ، تأیید شد که VRR “همانطور که توسط HDMI نسخه 2.1 مشخص شده است” پشتیبانی می شود. بنابراین ، اگرچه در روز اول در دسترس نبودن تا حدودی تعجب آور است ، اما خوب است بدانید که در آینده در دسترس است.
دیگر اشک ندارد
سونی به طور دقیق نگفته است که چه زمان بروزرسانی نرم افزار امکان VRR را می دهد ، اما احتمالاً نمی خواهد خیلی منتظر بماند ، خصوصاً اینکه این ویژگی قبلاً توسط کنسول های Xbox از جمله سری جدید Xbox X پشتیبانی شده است.
آغاز سال 2021 ممکن است زمان استقبال باشد زیرا ما به دوره ای نزدیک می شویم که احتمالاً شاهد انتشار بازی های جدید PS5 هستیم که ممکن است بخواهند از این ویژگی استفاده کنند. مطمئناً ، همانطور که سونی در سQالات متداول ذکر کرده است ، استفاده از VRR به یک تلویزیون سازگار احتیاج دارد و بازی ها نیز باید از آن پشتیبانی کنند.
PS5 و Xbox Series X اکنون در سراسر جهان در دسترس هستند ، به این معنی که نسل بعدی اینجا است. اثبات اینکه تهیه یکی از این کنسول ها بسیار دشوار است ، زیرا هر دو بسیار مورد توجه هستند و PS5 در حال حاضر محبوبیت ویژه ای در ژاپن دارد. در TechRadar ، ما سهام را برای PS5 و Xbox Series X در دسترس نگه می داریم تا به شما کمک کنیم کنسولی را که به دنبال آن می گردید پیدا کنید تا بتوانید سفر نسل بعدی خود را آغاز کنید.
منبع: subtitle-news.ir