یافتههای همین پژوهش نشان می‌دهد باوجود این‌که نماد تجاری حلال مالزی به بخش جداییناپذیر محصولات و سرویس ها حلال تبدیل شده، بااینحال کارایی نشانه تجاری صرفاً یک نشانة بصری است. و همکاران (2016) به باز‌نگری بها ویژة مارک حلال مالزی براساس درایت مصرفکنندگان نسبت به نشان حلال مالزی میپردازند. و همکاران (2018) حیاتی مطالعة گردشگری حلال در مالزی به تحلیل متغیرهای قیمت، احساسات،کیفیت و خصوصیات فیزیکی و غیرفیزیکی محصولات حلال میپردازند. نتیجه های پژوهش نشان داد متغیر قیمت بر راضی بودن گردشگری حلال تأثیری ندارد؛ درحالیکه متغیرهای دیگر مانند کیفیت، احساسات و ویژگیهای فیزیکی و غیرفیزیکی حلال تأثیر مستقیم بر رضایت گردشگری اسلامی داشتند. و همکاران در شش کشور و گروههای متفاوت مردم نشان داد یک مارک یکسان در فرهنگهای مختلف، به شیوههای زیادی ادراک می‌شود (فوسچت و همکاران، 2008)؛ حساس این حال، باوجود پژوهشهای متفاوت صورتگرفته در این حوزه، در ایران، باتوجهبه جمعیت مسلمان اهل ایران تحقیقات گستردهای انجام نشده است. و همکاران (2017) در پژوهش خود به باز‌نگری تأثیر مدرک حلال، دوراندیشی از مارک حلال و ارزش محصولات بر قصد خرید مصرفکنندگان اثاثیه آرایشی پرداختند. در این پژوهش تأثیر ارزش جنس و سند حلال در به کار گیری از محصولات آرایشی تأیید نشد. چنانکه هویت افراد در جامعۀ معاصر بیش از آنکه تابع مجموعهای از متغیرهای ساختاری مانند طبقه باشد، از متغیرهایی تأثیر میپذیرد که ساختاری نمیباشند و در سطحی غیرساختاری عمل میکنند. 2017) در پژوهش خویش به این عاقبت رسید که برندسازی اسلامی بهویژه به جهت محصولات غذایی در خرید زنان تأثیر بسزایی دارد. تصویر ذهنی تیم ای از ادراکات شخص است که زمان به یاد آوردن نام تجاری خاص، در ذهن مصرفکنندگان رخ می گیرد (هاسیبوان و همکاران، 2017).منظور از تصویر برند، فهم و شعور تمام از محصول می باشد که ازطریق پردازش دیتاها از منابع گوناگون در ارتفاع روزگار تشکیل میشود. هدف این پژوهش وصال به درکی درست از تصویر فرضی مصرفکنندگان «برند حلال» در جمهوری اسلامی ایران میباشد که می تواند زیربنایی برای آشنایی خوب تر رفتار مصرفکنندگان و تلاشهای بازاریابی و تبلیغاتی در این زمینه باشد. بهمنظور باز‌نگری ویژگیهای مارک حلال از بینش مصرفکنندگان، توسعة همین مارک در کشور‌ایران و بهرهمندی از مزایای بازار رو به رویش و سودآور برند حلال، همین پژوهش به بررسی اکتشافی و کیفی تصویر ذهنی مصرفکنندگان اهل ایران از مارک حلال میپردازد. چنانچه شما همین مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در گزینه ض اثاثیه آرایشی اصل و تقلبی بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

ایندکسر