
قبلاً آن را گفته ام و دوباره می گویم: بهترین ویژگی PS5 کنترلر DualSense است. من احتمالاً می توانم 2000 کلمه را بر روی پد جدید سونی بنویسم و هنوز هم فوق العاده داشته باشم – خیلی خوب.
بازخورد لپ تاپ و محرک های کنترل کننده انطباقی یک لذت است و مهمتر از همه ، آنها اثرات بازی را برای بسیاری از عناوین تغییر می دهند. من خصوصاً از محرک های سازگار بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم ، به طوری که آنها حتی مرا وادار به خرید بازی هایی مانند FIFA 21 در PS5 کردم ، فقط برای اینکه تفاوت را حس کنم.
با این حال ، این ضربه خوبی است که کنترلر DualSense به دارندگان Xbox وارد کرده است ، که واقعاً سپاسگزارم. شاید بیش از هفت سال به طول انجامیده باشد ، اما سرانجام توسعه دهندگان شروع به استفاده از نادیده گرفته شده ترین ویژگی کنترل کننده Xbox در بازی ها کرده اند و این همه احتمالاً به دلیل پد جدید و ابتکاری سونی است.
انگیزه های پنهان
اگر هنوز از این موضوع آگاهی نداشته اید (و افراد زیادی) ، کنترل کننده Xbox دارای “Pulse Trips” است که دارای موتورهای خروشان مستقل در داخل هستند. این عوامل محرک می توانند هنگام ایجاد شلیک با تپانچه یا رانندگی در زمین های ناهموار ، احساس لمسی بیشتری ایجاد کنند. تفاوت آن چیزی که پد سونی با استفاده از بازخورد لمسی به آن دست می یابد تفاوت چندانی ندارد ، اگرچه از ظرافت بسیار کمی برخوردار است.
آنها در سال 2013 به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی مایکروسافت برای کنترلر جدید خود برجسته شدند ، اگرچه به نظر می رسد که توسعه دهندگان حتما یادداشت را از دست داده اند ، زیرا فقط در هفت سال گذشته استفاده نشده است.
https://www.youtube.com/watch؟v=yzzDnriSmxM
حدس می زنم شاید دوازده بازی واقعاً زحمت پیاده سازی هر دکمه شاتر را پیدا کرده باشند و بیشتر بازی هایی که ساخته اند Forza Motorsport 5 ، 6 ، 7 و سری Forza Horizon است. حتی استودیوهای درجه یک مایکروسافت نیز در بی توجهی به این ویژگی مقصر هستند که خصوصاً ناامیدکننده است.
این همیشه یک فرصت از دست رفته برای من بود ، زیرا عملکرد نبض کنترل کننده واقعاً عالی است. تاثیری که آنها هنگام رانندگی می گذارند بلافاصله قابل مشاهده است و در تجربه کلی تفاوت محسوسی وجود دارد. شما نشانه بهتری از قفل شدن ترمزهای ماشین یا هنگامی که باید گاز را فشار دهید تا چرخش ماشین متوقف شود ، به دست می آورید.
همین را می توان در Sunset Overdrive گفت – که هنوز هم بهترین انحصاری Xbox One برای من است – که به لطف عوامل تحریک کننده صدای بیشتری به تفنگ ها می دهد. و اما بارها و بارها ، بسیاری از بازی ها نتوانستند از آنها استفاده کنند.
لازم به توضیح است که محرکهای نبض به اندازه محرکهای سازگار در کنترلر DualSense قدرت ندارند. محرک های تطبیقی می توانند مقاومت را تغییر دهند و احساسات بیشتری از آنچه که ممکن است سر و صدا ایجاد شود ایجاد کنند ، مانند تنش در هنگام عقب کشیدن بینی یا احتقان هنگام قفل شدن اسلحه.
با این حال ، پالس های محرک هنوز هم یک افزودنی عالی محسوب می شوند ، که به طور مجرمانه در کنسول مایکروسافت استفاده می شود و حتی اگر به بلندی دکمه های جدید سونی نرسند ، به افزودن عمق اضافی فراتر از صدای معمولی دهه ها کمک می کنند.
من آنرا حس میکنم
“امیدوارم وقتی در آینده بازی های بیشتری از Xbox Series X انجام دهید ، نوک انگشتان من به طرز شگفت انگیزی تعجب کند.”
خبر خوب این است که به دلیل اصرار Sony برای ایجاد جذابیت ستاره ای DualSense در PS5 ، به نظر می رسد عناوین بیشتری از شخص ثالث صدای کنترلر Xbox را برآورده می کند. قبلاً متوجه شده ام که Dirt 5 ، Gears Tactics و Tetris Effect: Connected به خوبی از محرک ها استفاده می کنند و احتمالاً اگر کار عنوان PS5 از قبل انجام شده باشد ، عناوین دیگر حداقل برخی از قابلیت ها را اضافه می کنند.
در یک دنیای کامل ، توسعه دهندگان سعی می کنند از مجموعه ویژگی های منحصر به فرد هر کنسول نهایت استفاده را ببرند. اما به زمان ، هزینه نیاز دارد و در نهایت چیزی نیست که معادل فروش بیشتر باشد ، بنابراین اغلب نادیده گرفته می شود. با این وجود وقتی یک فناوری استاندارد می شود ، مانند غوغا ، دکمه اشتراک یا کنترل حرکت (تا حدی) ، این همان زمانی است که توسعه دهندگان بیشتر متوجه می شوند.
بسته به موفقیت پد سونی ، من متعجب نخواهم شد که ببینم مایکروسافت کنترل کننده خود را راه اندازی می کند که می تواند همان حس کنترلر DualSense را فراهم کند. وقتی سونی در پاسخ به Wii کنترلرهای Move را ایجاد کرد ، ما شاهد همان حرکت تجاری بودیم و مایکروسافت تجسم وسواس گاه به گاه با بازی با Kinect بود.
دستان شاد
امیدوارم وقتی در آینده بازی های بیشتری از Xbox Series X انجام می دهید ، نوک انگشتان من کاملاً متعجب شود. منطقی است که اگر توسعه دهندگان تمام تلاش خود را برای افزودن لایه اضافی غوطه وری به بازی های PS5 انجام دهند ، در نهایت بازی های Xbox نیز سود خواهند برد. اما مطمئناً ناامیدکننده است که استفاده بیش از حد از محرک های ضربه به طول می انجامد ، زیرا آنها یک ویژگی واقعا خوبی هستند که پد قابل اعتماد مایکروسافت تا حد زیادی فراموش کرده است.
منبع: subtitle-news.ir
آخرین دیدگاهها